ul. Ryżowa 9, Warszawa

Volkswagen Touareg 2019 oficjalnie

Volkswagen Touareg 2019

Niemiecki producent samochodów wreszcie odsłonił nowego Touarega trzeciej generacji. Oficjalna prezentacja miała miejsce podczas specjalnego wydarzenia w Beijing, w Chinach.

Najnowszy SUV w gamie Volkswagena pod względem stylistycznym czerpie inspirację z eleganckiego designu pozostałych modeli. Został oparty na platformie modularnej MLB – dokładnie taka sama płyta podłogowa wykorzystywana jest w Porsche Cayenne. Jedynym elementem nadwozia współdzielonym ze szlachetnie urodzonym kuzynem jest przednia szyba.

Volkswagen Touareg 2018 powstał na platformie MLB. Wyróżnia się wnętrzem zaprojektowanym zgodnie z ideą określaną Innovision Cockpit, na który składa się m.in. ekran systemu multimedialnego o przekątnej 15 cali.

Flagowy model Volkswagena może pochwalić się całkiem pokaźnymi rozmiarami – mierzy 4878 mm długości, 1984 mm szerokości i 1702 mm wysokości. W stosunku do poprzednika różnice wyrażane są analogicznie w: 77 mm, 44 mm i -7 mm. Zastosowanie nowej platformy pomogło w zredukowaniu masy. W przypadku adekwatnych odmian silnikowych różnice mogą wynosi nawet 106 kg na korzyść najnowszego Touarega.

Jednak tym, co najbardziej imponuje, jest wnętrze, zaprojektowane zgodnie z ideą określaną mianem Innovision Cockpit. W oczy od razu rzuca się ogromny ekran dotykowy o przekątnej aż 15 cali. Pod deską rozdzielczą umieszczono 12-calowy wyświetlacz. Zrezygnowano z niektórych przełączników i pokręteł.

Z myślą o zapewnieniu jak najlepszego komfortu jazdy, w zawieszeniu zastosowano aktywne stabilizatory poprzeczne. Opcjonalnie klienci będą mogli zdecydować się na pneumatykę. Standardem jest natomiast napęd na obie osie z centralnym mechanizmem różnicowym oraz tylna oś skrętna. Kierowca będzie mógł wybrać jeden z 5 trybów jazdy, wpływających na pracę m.in. układu kierowniczego, zawieszenia oraz skrzyni biegów. W odmianach z pakietem off-roadowym dostępne są 4 dedykowane tryby.

Gama silnikowa

W gamie silnikowej znajdą się odmiany benzynowe, wysokoprężne oraz hybrydowe. Wszystkie będą współpracować z przekładnią automatyczną o 8 przełożeniach. W momencie rynkowego debiutu wybierać dostępne będą benzynowy 3.0 V6 o mocy 335 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz turbodiesel 3.0 V6 w wariancie 230 KM i 280 KM. Z czasem oferta zostanie rozszerzona o 4.0 V8, generujący 420 KM i 900 Nm. Hybryda plug-in pojawi się nie wcześniej niż w późnym 2019 w Chinach, przy czym nie wiadomo czy trafi do Europy. Jednostka benzynowa, wspomagana przez elektryczną, ma generować 360 KM i pozwalać na pokonanie w trybie bezemisyjnym dystansu 58 km.

Nowy Touareg wyposażony jest m.in. w reflektory LED Matrix, asystent jazdy w korkach, asystent pasa ruchu, system autonomicznego hamowania w momencie wykrycia niebezpieczeństwa oraz… noktowizor.

Trzecia generacja Touarega w Europie trafi do sprzedaży na początku tego lata. Spodziewać się można, że cena Volkswagena będzie wyższa w stosunku do poprzednika i to ze względu na bardziej zaawansowaną technologię.