ul. Ryżowa 9, Warszawa

Porsche 911 GT3 RS przejechało Nordschleife w 6:56.4 minuty

Porsche 911 GT3 RS

Tandem w składzie Kevin Estre i Porsche 911 GT3 RS pokonał 20,8-kilometrowy odcinek Nurburgring Nordschleife w czasie poniżej 7 minuty, a dokładniej – w 6:56.4 minuty.

To już trzecie produkcyjne Porsche – obok 918 Spyder i 911 GT2 RS – które pokonało tę magiczną barierę. Udało się tego dokonać około 11:40 rano w idealnych do jazdy warunkach. Temperatura powietrza wynosiła 14 stopni, a nawierzchni toru – 18 stopni. Zadowolony z próby ustanowienia czasu jest Frank Steffen Walliser, wiceprezes Porsche ds. motorsportu i samochodów GT:

Żaden inny model nie jest tak wyścigowy, jak nowe GT3 RS. Zastosowano w nim wiele innowacyjnych rozwiązań pochodzących wprost z najwyższych serii sportów motorowych, na przykład z 911 GT3 R. Na tym polega nasza filozofia dotycząca modeli GT: najwyższa technologia musi być fascynująca i namacalna. Pod tym względem nie ma dla nas trudniejszego testu od Nordschleife.

520-konny samochód poruszał się na oponach najnowszej generacji wyprodukowanych przez firmę Michelin, a konkretniej – Pilot Sport Cup 2 R – które zostały zoptymalizowane specjalnie do jazdy po torze i jednocześnie spełniają wytyczne prawa europejskiego i USA.

Jeden z autorów całego zamieszania, czyli 29-kierowca, wypowiedział się na temat swojego osiągnięcia:

To okrążenie było dla mnie rewelacyjnym przeżyciem. Szczególnie na szybkich zakrętach oraz dzięki wydajnym hamulcom, GT3 RS jest niewiarygodnie blisko naszego wyścigowego samochodu GT3 R. Jest to również zasługa nowej generacji opon, zaprojektowanych do sportowych samochodów drogowych. Na uwagę zasługuje także 6-cylindrowy silnik GT3 RS, który kręci się do 9000 obr./min i przy tak wysokich wartościach jest fantastyczny. Dźwięk jak marzenie i do tego ogromny moment obrotowy.

Porsche 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy i pognać 312 km/h. Standardem jest specjalnie skalibrowana, 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia PDK. Odmiana z opcjonalnymi felgami i superlekkim pakietem Clubsport waży 1430 kg. Ceny auta rozpoczynają się od 195 137 euro w Niemczech. Polskie przedstawicielstwo życzy sobie za ten model 980 400 zł.

Więcej informacji o tym modelu znajdziecie na stronie www.porsche.pl.