ul. Ryżowa 9, Warszawa

Oto 5 najszybciej przyspieszających Porsche

Porsche 918 Spyder

Niemiecki producent ze Stuttgartu stworzył kolejny film z serii „Top 5”. Tym razem w zestawieniu wzięły udział najszybciej przyspieszające do setki Porsche.

Listę „naj” otwiera legendarne Porsche Carrera GT. Niegdyś jeden z najszybszych samochodów na świecie tym razem wylądował na relatywnie odległej pozycji, co też ukazuje postęp technologiczny, jakiego dokonano na przestrzeni lat. Dwuosobowy samochód zadebiutował w 2004 roku. Napędzany był 5,7-litrowym silnikiem V10 o mocy 612 KM, osiąganych przy 8000 obr./min. Moment obrotowy rzędu 590 Nm, rozwijany przy 5750 obr./min, przekazywany był na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej.

Auto o masie 1380 kg wyposażono w ceramiczne tarcze wentylowane o średnicy 380 mm z przodu i z tyłu. Pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego Carrera GT była w stanie osiągnąć już po 3,9 s. Na przestrzeni 3 lat wyprodukowano w fabryce w Lipsku 1270 egzemplarzy. Każdy z nich potrafił pomknąć z prędkością maksymalną aż 330 km/h.

Ponad 10 lat później, Carrera GT pod względem sprintu od 0 do 100 km/h ustępuje pierwszemu kombi Porsche – Panamerze w topowej odmianie Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. 680-konna hybryda potrafi sprawić, że już po 3,4 s na prędkościomierzu pojawia się 100 km/h.

Top 3

Trzecie miejsce w zestawieniu zajęło Porsche 911 Turbo S. To pierwsze seryjnie produkowane „dziewięćsetjedenaście”, które przełamało magiczną barierę 3 sekund w sprincie od 0 do 100 km/h, choć marginalnie, z wynikiem 2,9 s.

Najnowsze Porsche 911 GT2 RS jest o 0,1 s szybsze. A i tak ustępuje potężnemu 918 Spyder, które na dokonanie tego samego potrzebuje zaledwie 2,6 sekundy. Tym samym to król tego zestawienia i najszybsze produkcyjne Porsche wszech czasów.

Więcej informacji na temat obecnie oferowanych w gamie Porsche znajdziecie na oficjalnej stronie producenta – porsche.pl.