W zeszłym roku Honda ustanowiła rekord przejazdu na torze Nurburgring Nordschleife wśród seryjnie produkowanych samochodów przednionapędowych ze swoim najnowszym dziełem – topowym Civickiem Type-R. Teraz japoński producent może dodać kolejny tor do swojej listy rekordów.
To zasługa Estebana Guerrieriego, który tor Circuit de Nevers Magny-Cours we Francji pokonał w 2:01.5 minuty, pobijając poprzedni rekord należący do poprzedniej generacji Type-Ra, wynoszący 2:06.4. Dla porównania na przejechanie tej samej pętli Peugeot 308 GTI potrzebował 2:07.4 minuty, a mocniejszy i czteronapędowy Ford Focus RS – 2:07.7.
Tym samym nowy Civic stał się królem toru Grand Prix, na którym w latach 1991-2008 odbywała się francuska runda F1. Najlepszy czas wszech czasów wykręcił Michael Schumacher w Ferrari F2004 – 1:15.37.
Rekordowy przejazd możecie obejrzeć na poniższym filmie:
Esteban startuje w World Touring Car Cup w Civicku TCR. Mimo że na co dzień ma styczność z wyczynowymi samochodami, wciąż spore wrażenie zrobił na nim obecnej generacji Civic Type-R:
Najlepsza w tym aucie jest ta pewność siebie, którą Ci daje. To bardzo responsywny samochód, zapewniający dużo informacji zwrotnych. Ludzie mówią, że Type-R to najlepszy sportowy hatchback na rynku, a my dzisiaj udowodniliśmy, że rzeczywiście tak jest. To auto wciąż przesuwa kolejne granice dla pojazdów przednionapędowych. Zachwyca także możliwość przełączenia z bezkompromisowego trybu torowej +R na Comfort.
Type R Time Attack Challenge 2018
Osiągnięcie zostało zrealizowane w ramach przedsięwzięcia Type R Time Attack Challenge 2018, w którym chodzi o ustanowienie rekordów na różnych torach w tym japońskim hot hatchu. Poprzedni model wykręcił najlepsze czasy wśród seryjnie produkowanych przednionapędowych samochodów na torach: Estoril, Hungaroring, Silverstone i Spa. Honda chce wykręcić jeszcze bardziej wyśrubowane czasy przy pomocy najmocniejszego Civicka najnowszej generacji.
Więcej o gamie modelowej Hondy możecie dowiedzieć się odwiedzając oficjalną stronę producenta – www.honda.pl. Z kolei o dokonaniach poprzedniej generacji Civicka Type-R pisaliśmy na naszym blogu.