ul. Ryżowa 9, Warszawa

BMW serii 8 – ceny, silniki, wyposażenie

Bawarczycy w końcu odsłonili zupełnie nowe BMW serii 8, które z miejsca stało się flagowym modelem coupe. Producent twierdzi, że najnowsze dzieło niemieckich inżynierów i stylistów ma oferować dynamikę, zwinność, precyzję znaną z najlepszych samochodów sportowych.

To mocne słowa. Tym bardziej, że seria 8 ma być jednocześnie luksusowym coupe. Pojazd został po raz pierwszy na żywo pokazany w Le Mans, co tylko ma akcentować jego sportowy charakter. Wrażenie robią dynamiczne, muskularne i jednocześnie smukłe nadwozie, które w pełni wpisuje się w wypracowany przez designerów BMW język stylistyczny.

Wymiary zewnętrzne także mogą imponować – auto mierzy 4843 mm długości, 1902 mm szerokości przy rozstawie osi 2822 mm. Najbardziej jednak zaskakuje jego wysokość wyrażona liczbą 1341 mm. Można się zatem spodziewać, że najnowsze BMW będzie robiło jeszcze bardziej piorunujące wrażenie na żywo.

Silniki

W momencie wprowadzenia na rynek, klienci będą mieli do wyboru jedną z dwóch jednostek napędowych. Odmiana 840d xDrive korzysta z 3-litrowego silnika wysokoprężnego w technologii TwinPower Turbo. Generuje 320 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta druga wartość dostępna jest już od 1750 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 4,9 sekundy. Będzie to podstawowy wariant, przynajmniej na rynku europejskim.

Kierowcy o sportowych aspiracjach – i zasobnym portfelu – powinni swoją uwagę skupić na M850i xDrive. Pod jego maską drzemie nowy 4,4-litrowy silnik V8, z którego niemieccy inżynierowie zdołali wykrzesać pokaźne stado 530 KM. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 750 Nm dostępny jest od 1800 obr./min. i trafia na obie osie za pośrednictwem napędu xDrive. Pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego BMW osiąga już po 3,7 sekundy.

W przypadku obu modeli, jednostki współpracują z ulepszoną przekładnią automatyczną Steptronic Sport o 8 przełożeniach. Zdaniem producenta, zainstalowane zostało nowe oprogramowanie skrzyni biegów oraz zoptymalizowano mechanizm hydrauliczny, w efekcie czego automat nie tylko szybciej potrafi żonglować przełożeniami, ale czyni to także w bardziej wydajny i wyrafinowany sposób.

Zawieszenie

Standardowo BMW serii 8 wyposażone jest w adaptacyjne zawieszenie z elektrycznie sterowanymi amortyzatorami. Za jego dostrojenie odpowiada nadworny tuner niemieckiego producenta samochodów – stąd też w swojej nazwie ma literkę „M”. Bazowe warianty również będą korzystać z aktywnego układu kierowniczego.

Właściciele, którzy zdecydują się na M850i xDrive, będą mogli wybrać opcjonalny system Active Roll Stabilization.

Bezpieczeństwo

Jak na nowoczesny samochód przystało, seria 8 została po uszy uzbrojona w najnowszą technologię poprawiającą bezpieczeństwo, w tym aktywny tempomat z funkcją start i stop, asystentów pasa ruchu, czy też parkowania. A to tylko parę z długiej listy dostępnych opcji.

Wnętrze

Po otwarciu drzwi naszym oczom ukażą się dwa ekrany – pierwszy, o przekątnej 10,25 cala, znajduje się w miejscu tradycyjnych zegarów (pod deską rozdzielczą), a drugi, o przekątnej 12,3 cala, nad konsolą środkową. Udogodnieniem jest możliwość sterowania poszczególnymi funkcjami za pomocą dotyku, głosu lub kontrolera iDrive umieszczonego obok lewarka skrzyni biegów, wykonanego ze szklanego tworzywa.

Bawarczycy twierdzą, że najnowszego BMW serii 8 to odpowiedź na zapotrzebowania rynku. Auto ma bowiem wypełniać niszowy segment, pozycjonowany mniej więcej między Mercedesem klasą S Coupe a Porsche 911. Jednocześnie auto ma w sposób nieznany dotąd łączyć w sobie dwa światy – sportowy oraz luksusowy.  Podsumowując: ma to być niemal wyścigowy samochód dla dżentelmenów. Czas pokaże na ile krzykliwe hasła promocyjne mają pokrycie w rzeczywistości.

Ceny

Ceny podstawowego wariantu 840d zaczynają się od 100 000 euro w Niemczech. Za droższy wariant M850i trzeba wyłożyć przynajmniej 125 700 euro. Opcjonalne pakiety do najtańszych nie należą – M Sport Package to wydatek 5500 euro, M Technic Sport Package kosztuje 4100 euro, a Carbon Package – 4100 euro. A ten ostatni nie zawiera dachu z włókna węglowego, za który BMW każe dopłacić osobno 3000 euro!

Seria 8 to globalny model, który już wkrótce pojawi się na światowych rynkach. Mając na względzie fakt, że ludzie zazwyczaj kupują oczami, można wróżyć sukces najnowszemu coupe ze stajni BMW.

Więcej informacji o tym modelu znajdziecie na oficjalnej stronie producenta – www.bmw.pl.