ul. Ryżowa 9, Warszawa

Ponad 40% Polaków ma zamiar kupić auto w 2017 roku

43% Polaków planuje zakup nowego auta w 2017 roku

Z raportu “Komfort Jazdy II” – opublikowanego przez Kongsberg Automotive Pruszków – wynika, że w 2017 roku aż co 8 Polak planuje zakup samochodu. Zdecydowana większość skłania się ku pojazdowi z rynku wtórnego. 

Za regułę można uznać, że im młodsza osoba, tym bardziej zainteresowana zmianą auta, co też widać po zestawieniu trzech grup wiekowych: 18-34, 35-44 i 45,55 lat. Chęć zmiany w poszczególnych kategoriach wyraziło kolejno: 50%, 40% i 37%. To daje sumaryczny wynik 43%, co zdaniem Krzysztofa Hauka najprawdopodobniej jest nieco zawyżoną wartością:

Aż 43 proc. Polaków zadeklarowało zakup bądź zmianę samochodu. Prawdopodobnie nie wszystkie noworoczne postanowienia będą miały przełożenie na rzeczywiste decyzje konsumenckie. Mam jednak nadzieję, że kierowcy, którzy zdecydują się na nowe auta, dokonają świadomych zakupów.

Jakimi samochodami są zainteresowani mieszkańcy kraju nad Wisłą? Głównie używanymi, bo aż w 31%. Na nowe stać nielicznych, a konkretniej – tylko 12%. W sporym stopniu wynika to również z faktu, że Polacy preferują używane auta wyższych segmentów niż np. nowe, ale małolitrażowe. Kierują się przy tym zasadą szukania produktów o lepszej relacji ceny w stosunku do jakości. Ponadto istotny jest także spadek wartości, na który szczególne narażone są nowe pojazdy.

Autorzy raportu zwrócili uwagę także na zainteresowanie naszych rodaków wyposażeniem. Polaków najbardziej interesują automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele oraz kamera cofania. Znacznie rzadziej – funkcja masażu, wentylowania fotela, co wyjaśnił Michał Jaśkiewicz z Kongsberg Automotive Polska:

Zbyt rzadko zadajemy pytanie o systemy podparcia lędźwi i podparcia bocznego, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort jazdy dbając o nasz kręgosłup. Zbyt rzadko zwracamy uwagę również na systemy masażu, które są już często dostępne w modelach klasy średniej a bardzo istotnie redukują nasze zmęczenie za kierownicą.

Zazwyczaj poza zakresem zainteresowania są także systemy bezpieczeństwa, które powoli stają się standardem w autach niższej klasy.