ul. Ryżowa 9, Warszawa

Mercedes AMG GT Black Series – osiągi, moc, ceny, wyposażenie

Mercedes pokazał AMG GT w bezkompromisowym wariancie Black Series. Obecnie to najdroższy model w ofercie niemieckiego producenta – ceny zaczynają się od 335 240 euro. Klienci w zamian otrzymają 730-konny samochód, wyposażony w technologię rodem z pojazdów wyścigowych klasy GT3 i GT4.

W momencie debiutu dziennikarze mieli okazję sprawdzić jego możliwości podczas specjalnego dnia prasowego, zorganizowanego na torze Lausitzring w Niemczech. Sercem pojazdu wciąż jest umieszczony z przodu 4-litrowy silnik V8 biturbo. Inżynierowie zwiększyli jego moc do 730 KM. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 800 Nm wędruje na tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej przekładni AMG Speedshift DCT 7G. Osiągi są imponujące – sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,2 s, a do 200 km/h – mniej niż 9 sekund. Prędkość maksymalna to 325 km/h. Na zewnątrz znajdziemy:

  • znacznie większą osłonę chłodnicy, inspirowaną wyścigową odmianą GT3, z pionowymi rozpórkami w ciemnym chromie,
  • nowy przedni zderzak z dodatkowym, ręcznie regulowanym splitterem (dwie opcje do wyboru – Street i Race, przy czym ten drugi przeznaczony jest wyłącznie do użytku na tor) oraz przedni dyfuzor (włókno węglowe),
  • nową maskę z dwoma dużymi wlotami powietrza  (włókno węglowe),
  • dach wykonany z włókna węglowego,
  • większe panele progowe z elementami z włókna węglowego,
  • klapę z włókna węglowego z większą tylną szybą, wykonaną z cienkiego szkła,
  • szybę przednią z cienkiego szkła,
  • nowy tylny zderzak z elementami z włókna węglowego, podwójnym dyfuzorem i wlotami powietrza,
  • duże tylne skrzydło
  • standardowe 10-ramienne koła kute, oferowane w czarnym matowym kolorze.

Układ wydechowy został wykonany ze stali nierdzewnej. Zdaniem producenta, odmiana Black Series oferuje znacznie lepszą aerodynamikę i bardziej zaawansowane zawieszenie, wraz z wydajnym układem hamulcowym, wykorzystującym ceramiczne klocki hamulcowe. Przyszli właściciele będą mogli dostosować m.in. kąt pochylenia kół oraz ustawienie stabilizatorów poprzecznych z przodu i z tyłu. AMG Performance Center opracował specjalne ogumienie przy współpracy z firmą Michelin. Opony Pilot Sport Cup 2 R MO są dostępne w dwóch wariantach – w standardowe miękkiej MO1A oraz twardszej mieszance MO2. 

https://www.youtube.com/watch?v=vwcFYD5GzfA

Selektor trybów jazdy pozwala wpływać na zachowanie pojazdu. Dostępne są 3 tryby: Comfort, Sport i Sport Plus. Ten ostatni został opracowany specjalnie z myślą o jeździe torowej. Zaawansowany system automatycznie rozpoznaje jakość nawierzchni, dostosowując poziom tłumienia tak, aby kierowca mógł w pełni wykorzystać potencjał samochodu zarówno na płaskim torze Hockenheim, jak i na wyboistym Nurburgringu Nordschleife. Gwintowane sprężyny pozwalają na obniżenie zawieszenia o 10 mm. Ponadto producent dopracował układ kierowniczy oraz skrzynię biegów tak – ten pierwszy ma być jeszcze ostrzejszy i bardziej bezpośredni, przekazując kierowcy wszelkie informacje o położeniu kół i nawierzchni, zaś automatyczna przekładnia ma zapewniać błyskawiczne zmiany przełożeń i natychmiastową reakcję na gaz lub kickdown. Wiele elementów wykonano z kutego aluminium w celu redukcji mas. Z tego samego powodu wykorzystano włókno węglowe. 

Jak twierdzi Misha Charoudin, YouTuber znany z tworzenia treści związanych z torem Nurburgring, Mercedes AMG GT Black Series osiągnął rekord na 20,8-kilometrowej pętli toru.

Call Now Button