ul. Ryżowa 9, Warszawa

Mercedes-AMG GT4

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, Mercedes-AMG zaprezentował 4-drzwiowe coupe. Samochód będzie oferowany w 3 wariantach – GT 53 4MATIC+, GT 63 4MATIC+ i topowy GT 63 S 4MATIC+.

Mercedes-AMG GT 63 S

Najmocniejsza wersja napędzana jest 4-litrowym silnikiem V8 o mocy 640 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wszystko, w połączeniu z napędem na obie osie, pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej rzędu 315 km/h.

Mercedes-AMG GT 63

Skromniejsza odmiana pozbawiona literki S w nazwie, skrywa pod maską taką samą jednostkę w wariancie o mocy 585 KM i 800 Nm. Do 100 km/h rozpędza się 0,2 sekundy wolniej i pomknie z prędkością maksymalną o 5 km/h niższą, co nie zmienia faktu, że to wciąż bardzo imponujące osiągi, szczególnie jak na pojazd o takich walorach praktycznych…

Oba modele wyposażone są w system AMG Cylinder Management, który pozwala na dezaktywację części cylindrów podczas pracy silnika przy niewielkim obciążeniu. Coupe Mercedesa ma łączyć w sobie dwa światy – sportowy i ten… bardziej wyrafinowany. Nic zatem dziwnego, że kierowca będzie miał do dyspozycji różne tryby jazdy, w tym Comfort. W zależności od wyboru, zmienia się charakterystyka 9-biegowej skrzyni MCT oraz wielokomorowego zawieszenia pneumatycznego.

Mercedes-AMG GT 53

A co z bazowym wariantem? Ten korzysta z układu hybrydowego. Na tandem składają się turbodoładowana 3-litrowa jednostka 6-cylindrowa oraz silnik elektryczny. Łączna moc wynosi 435 KM. W tradycyjnym silniku benzynowym, oprócz zwykłej turbiny, zastosowano elektryczny kompresor, mający zniwelować efekt turbodziury. Wielce zatem prawdopodobne, że układ napędowy będzie imponować nie tylko na papierze, ale i w rzeczywistości.

GT 53 jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, nim osiągnie prędkość maksymalną 285 km/h. Auto „do pary” ma 9-biegową przekładnię TCT. W zawieszeniu z kolei wykorzystuje stalowe sprężyny i amortyzatory. Opcjonalnie pojazd można wyposażyć w skrętną tylną oś, która w przypadku mocniejszych wariantów V8 jest standardem. Zastosowanie tego rozwiązania w znacznym stopniu poprawia stabilność pojazdu.

Co je łączy?

Wszystkie Mercedesy-AMG GT 4 łączy napęd AMG Performance 4MATIC+, który na bieżąco dokonuje skomplikowanych kalkulacji po to, by optymalnie żonglować momentem obrotowym między osiam, zapewniając dobrą trakcję niezależnie od warunków. Sławny i wszem wobec pożądany tryb Drift jest standardem w modelu 63 S, w pozostałych zaś przypadkach – stanowi wyposażenie opcjonalne.

Mercedes-AMG GT4 trafi do Europy pod koniec tego lata. Bliżej tej jego rynkowego debiutu.