ul. Ryżowa 9, Warszawa

795 110 114 kontakt@rafmarmoto.pl

Cupra Leon Plug-In Hybrid – hot hatch debiutuje na europejskim rynku

Hiszpański producent usportowionych samochodów pod wodzą Volkswagena rozszerza gamę silnikową nowego Leona o wariant hybrydowy typu Plug-In. Auto ma konkurować z takimi modelami jak m.in. Honda Civic R. Pod względem technologicznym Cupra jest blisko spokrewniona z Volkswagenem Golfem GTE. Dostępne są także wersje napędzane wyłącznie silnikami spalinowymi. Auto debiutuje na rynku europejskim. 

Cupra Leon – dwa warianty nadwoziowe

Podobnie jak w modelu, który zastępuje, nowa Cupra Leon będzie oferowana w dwóch wariantach nadwoziowym – jako hatchback lub kombi (Sportstourer). Leona oparto o tą samą platformę MLB Evo, co Golf GTI. Producent wyposażył go w nowoczesne rozwiązania technologiczne, w tym progresywny układ kierowniczy, adaptacyjne amortyzatory DCC, opcjonalne hamulce Brembo i elektroniczny mechanizm różnicowy. Dzięki zastosowaniu selektora do wyboru trybów jazdy, kierowca może wpływać na charystykę pracy układu jezdnego. 

Co istotne, po raz pierwszy w historii Leona Cupry, klienci będą mogli wybrać między dwoma układami napędowymi – na przednią lub tylną oś. Niezależnie od wyboru, silnik będzie współpracować z 7-biegową przekładnia automatyczną. Ręczna skrzynia biegów niestety nie wchodzi w grę, co jest złą wiadomością dla motoryzacyjnych purystów.

Cupra Leon – wnętrze

We wnętrzu Cupry Leona znajdziemy standardowe fotele kubełkowe, wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę z przyciskiem do uruchamiania jednostki, ekran o przekątnej 10,25-caly pod deską rozdzielczą oraz kolejny, 10-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego, umieszczony nad konsola centralną. Ten ostatni wyposażono w nawigację internetową z funkcją wyświetlania 3D, bezprzewodowe systemy Apple CarPlay i Android Auto oraz systemy sterowania głosem i gestami.

Cupra Leon – silniki i osiągi

Hybrydowa Cupra Leon ma łączyć w sobie dwa na pozór przeciwstawne światy – osiągów i ekonomii. To zasługa połączenia1,4-litrowej jednostki TSI benzynowej z silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu wynosi 245 KM (135 + 110 KM) i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.  Według standardów NEDC średnie zużycie paliwa na 100 km/h ma wynosić zaledwie 1,6 l, przy emisji CO2 35 g/km. W celu osiągnięcia tak niskich rezultatów, należy w pełni wykorzystać maksymalny zasięg jednostki elektrycznej. W trybie „czystej energii” można pokonać do 68 kilometrów (również według standardu NEDC). Wariant hatchback rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekund, podczas gdy kombi (Sportstourer) w 7 s. Prędkość maksymalna to 225 km/h.

Bardziej wymagający klienci mogą zdecydować się na  Leona napędzanego wyłącznie tradycyjnym silnikiem spalinowym TSI o pojemności 2 litrów. Dostępne są aż 3 warianty. Najsłabszy oferuje 245 KM i 370 Nm, pośredni 300 KM. Najmocniejszy z kolei – aż 310 KM i dostępny jest wyłącznie w wariancie Sportstourer. 

Cupra Leon – wymiary, miejsce produkcji

5-drzwiowe kombi mierzy 4657 mm długości, 1799 mm szerokości i 1463 mm wysokości, zaś wariant hatchback – 4398 mm x 1799 mm x 1467 mm. Niezależnie od nadwozia, wszystkie pojazdy pomieszczą na pokładzie 5 osób. Znacząco różni się za to ilość miejsca w bagażniku. W przypadku hatchbacka do dyspozyji jest 380 l lub 270 l (w przypadku hybrydy), z kolei w przypadku kombi – 620 l lub 470 l (hybryda). Za produkcję odpowiedzialna jest fabryka Martorell w hiszpańskiej Katalonii.

Tradycyjnie w stosunku do poprzednika, nowy model ma być lepszy pod każdym względem. I jak twierdzi dyrektor generalny marki Cupra, Wayne Griffiths, sprostanie temu zadaniu nie było proste, bowiem poprzednik postawił wysoko poprzeczkę:

Najlepiej sprzedający się model marki – którego ostatnia generacja sprzedała ponad 50 000 sztuk w ciągu czterech lat – łączy w sobie podstawowe elementy, które musi posiadać każdy pojazd tej marki: design, wydajność i dynamikę. Leon jest pojazdem, który pomoże nam w spełnianiu oczekiwań nawet najbardziej wymagających entuzjastów samochodów, rozwijając markę i docierając do jeszcze szerszego grona odbiorców.

Producent już wkrótce powinien ujawnić ceny Leona Cupry we wszystkich 4 wariantach oraz różnych konfiguracjach nadwozia i napędu, przy czym od października 2020 dostępny będzie wyłącznie wersja hybrydowa plug-in. Dopiero od 2021 będzie można zamówić Leony z pozostałymi 3 jednostkami.

Call Now Button