X
    Kategorie: Blog

Mercedes-AMG GT4

fot. materiały prasowe

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, Mercedes-AMG zaprezentował 4-drzwiowe coupe. Samochód będzie oferowany w 3 wariantach – GT 53 4MATIC+, GT 63 4MATIC+ i topowy GT 63 S 4MATIC+.

Mercedes-AMG GT 63 S

Najmocniejsza wersja napędzana jest 4-litrowym silnikiem V8 o mocy 640 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wszystko, w połączeniu z napędem na obie osie, pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej rzędu 315 km/h.

Mercedes-AMG GT 63

Skromniejsza odmiana pozbawiona literki S w nazwie, skrywa pod maską taką samą jednostkę w wariancie o mocy 585 KM i 800 Nm. Do 100 km/h rozpędza się 0,2 sekundy wolniej i pomknie z prędkością maksymalną o 5 km/h niższą, co nie zmienia faktu, że to wciąż bardzo imponujące osiągi, szczególnie jak na pojazd o takich walorach praktycznych…

Oba modele wyposażone są w system AMG Cylinder Management, który pozwala na dezaktywację części cylindrów podczas pracy silnika przy niewielkim obciążeniu. Coupe Mercedesa ma łączyć w sobie dwa światy – sportowy i ten… bardziej wyrafinowany. Nic zatem dziwnego, że kierowca będzie miał do dyspozycji różne tryby jazdy, w tym Comfort. W zależności od wyboru, zmienia się charakterystyka 9-biegowej skrzyni MCT oraz wielokomorowego zawieszenia pneumatycznego.

Mercedes-AMG GT 53

A co z bazowym wariantem? Ten korzysta z układu hybrydowego. Na tandem składają się turbodoładowana 3-litrowa jednostka 6-cylindrowa oraz silnik elektryczny. Łączna moc wynosi 435 KM. W tradycyjnym silniku benzynowym, oprócz zwykłej turbiny, zastosowano elektryczny kompresor, mający zniwelować efekt turbodziury. Wielce zatem prawdopodobne, że układ napędowy będzie imponować nie tylko na papierze, ale i w rzeczywistości.

GT 53 jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, nim osiągnie prędkość maksymalną 285 km/h. Auto „do pary” ma 9-biegową przekładnię TCT. W zawieszeniu z kolei wykorzystuje stalowe sprężyny i amortyzatory. Opcjonalnie pojazd można wyposażyć w skrętną tylną oś, która w przypadku mocniejszych wariantów V8 jest standardem. Zastosowanie tego rozwiązania w znacznym stopniu poprawia stabilność pojazdu.

Co je łączy?

Wszystkie Mercedesy-AMG GT 4 łączy napęd AMG Performance 4MATIC+, który na bieżąco dokonuje skomplikowanych kalkulacji po to, by optymalnie żonglować momentem obrotowym między osiam, zapewniając dobrą trakcję niezależnie od warunków. Sławny i wszem wobec pożądany tryb Drift jest standardem w modelu 63 S, w pozostałych zaś przypadkach – stanowi wyposażenie opcjonalne.

Mercedes-AMG GT4 trafi do Europy pod koniec tego lata. Bliżej tej jego rynkowego debiutu.

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
rafmarmoto:
Podobne posty

Ta strona wykorzystuje ciasteczka.