X
    Kategorie: Blog

Volkswagen Touareg 2019 oficjalnie

materiały prasowe

Niemiecki producent samochodów wreszcie odsłonił nowego Touarega trzeciej generacji. Oficjalna prezentacja miała miejsce podczas specjalnego wydarzenia w Beijing, w Chinach.

Najnowszy SUV w gamie Volkswagena pod względem stylistycznym czerpie inspirację z eleganckiego designu pozostałych modeli. Został oparty na platformie modularnej MLB – dokładnie taka sama płyta podłogowa wykorzystywana jest w Porsche Cayenne. Jedynym elementem nadwozia współdzielonym ze szlachetnie urodzonym kuzynem jest przednia szyba.

Volkswagen Touareg 2018 powstał na platformie MLB. Wyróżnia się wnętrzem zaprojektowanym zgodnie z ideą określaną Innovision Cockpit, na który składa się m.in. ekran systemu multimedialnego o przekątnej 15 cali.

Flagowy model Volkswagena może pochwalić się całkiem pokaźnymi rozmiarami – mierzy 4878 mm długości, 1984 mm szerokości i 1702 mm wysokości. W stosunku do poprzednika różnice wyrażane są analogicznie w: 77 mm, 44 mm i -7 mm. Zastosowanie nowej platformy pomogło w zredukowaniu masy. W przypadku adekwatnych odmian silnikowych różnice mogą wynosi nawet 106 kg na korzyść najnowszego Touarega.

Jednak tym, co najbardziej imponuje, jest wnętrze, zaprojektowane zgodnie z ideą określaną mianem Innovision Cockpit. W oczy od razu rzuca się ogromny ekran dotykowy o przekątnej aż 15 cali. Pod deską rozdzielczą umieszczono 12-calowy wyświetlacz. Zrezygnowano z niektórych przełączników i pokręteł.

Z myślą o zapewnieniu jak najlepszego komfortu jazdy, w zawieszeniu zastosowano aktywne stabilizatory poprzeczne. Opcjonalnie klienci będą mogli zdecydować się na pneumatykę. Standardem jest natomiast napęd na obie osie z centralnym mechanizmem różnicowym oraz tylna oś skrętna. Kierowca będzie mógł wybrać jeden z 5 trybów jazdy, wpływających na pracę m.in. układu kierowniczego, zawieszenia oraz skrzyni biegów. W odmianach z pakietem off-roadowym dostępne są 4 dedykowane tryby.

Gama silnikowa

W gamie silnikowej znajdą się odmiany benzynowe, wysokoprężne oraz hybrydowe. Wszystkie będą współpracować z przekładnią automatyczną o 8 przełożeniach. W momencie rynkowego debiutu wybierać dostępne będą benzynowy 3.0 V6 o mocy 335 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz turbodiesel 3.0 V6 w wariancie 230 KM i 280 KM. Z czasem oferta zostanie rozszerzona o 4.0 V8, generujący 420 KM i 900 Nm. Hybryda plug-in pojawi się nie wcześniej niż w późnym 2019 w Chinach, przy czym nie wiadomo czy trafi do Europy. Jednostka benzynowa, wspomagana przez elektryczną, ma generować 360 KM i pozwalać na pokonanie w trybie bezemisyjnym dystansu 58 km.

Nowy Touareg wyposażony jest m.in. w reflektory LED Matrix, asystent jazdy w korkach, asystent pasa ruchu, system autonomicznego hamowania w momencie wykrycia niebezpieczeństwa oraz… noktowizor.

Trzecia generacja Touarega w Europie trafi do sprzedaży na początku tego lata. Spodziewać się można, że cena Volkswagena będzie wyższa w stosunku do poprzednika i to ze względu na bardziej zaawansowaną technologię.

materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
materiały prasowe
rafmarmoto:
Podobne posty

Ta strona wykorzystuje ciasteczka.