X
    Kategorie: Blog

Rodzaje filtrów kabinowych i ich wymiana

Filtry kabinowe, nazywane także przeciwpyłowymi, mają za zadanie oczyścić powietrze napływające z zewnątrz do wewnątrz pojazdu, jednocześnie chroniąc cały układ wentylacji przed wszelkiego rodzaju zanieczyszczeniami. Droższe odmiany dodatkowo są w stanie skuteczniej zapobiegać przenikaniu zapachów oraz wyłapać m.in. alergeny i sadze.

Symptomami zużycia filtra kabinowego mogą być np. słabsza siła nawiewu, parujące szyby oraz utrzymujący się nieprzyjemny zapach. Na rynku dostępne są m.in. filtry papierowe i węglowe.

Jak w przypadku wszelkiego rodzaju podzespołów, tak i filtry kabinowe zużywają się. Jednymi z symptomów sugerującymi wymianę są m.in. słabsza siła nawiewu, parujące szyby, a także utrzymujący się nieprzyjemny zapach. Za to nie ma problemów z ich dostępnością, a także wymianą. Najtańsze są filtry papierowe, stworzone z materiałów o podwyższonej odporności na wilgoć. Nieco droższe i wydajniejsze są filtry węglowe, które znacznie lepiej wywiązują się ze swojej roli, skuteczniej filtrując zanieczyszczenia.

Filtry kabinowe – wymiana

Zazwyczaj producenci sugerują ich wymianę co około 10 000 – 15 000 km. Przy czym sami użytkownicy powinni być w stanie ocenić stan filtra kabinowego poprzez sprawdzenie stopnia zabrudzenia. W przypadku popularnych modeli aut, wystarczy usunięcie uszczelki gumowej, wyciągnięcie osłony układu elektrycznego, maskownicy podszybia i odpięcie klipsów zabezpieczających filtr. Po dokonaniu tych czynności można ostrożnie usunąć zabrudzony filtr i zamontować nowy, powtarzając cały cykl, tym razem od końca.

W wielu nowocześniejszych modelach, np. BMW serii 5 F10/F11/F18, filtr znajduje się wewnątrz pojazdu, pod schowkiem. Dostanie się do niego wymaga odkręcenia wkretów mocujących element tapicerki, następnie wyciągnięcie wspomnianego elementu, odkręcenie wkrętów pokrywy filtra i usunięcie pokrywy. Informacje o sposobie wymiany znajdziecie na stronie filtron.eu.

W naszym serwisie samochodowym Rafmarmoto, doświadczeni mechanicy wymienią filtr kabinowy za kwotę od 50 do 80 zł, przy okazji dokonując oględzin sąsiednich elementów i informując o ich stanie. Wychodzimy bowiem z założenia, że skuteczniejsze jest zapobieganie wystąpieniu objawów, niż ich leczenie. Oddając auto w nasze ręce masz gwarancję solidnie wykonanej usługi, a także pełną transparentność. Zachęcamy do zapoznania się z naszym cennikiem.

rafmarmoto:
Podobne posty

Ta strona wykorzystuje ciasteczka.