Szwedzi zaprezentowali pierwsze w historii auto marki Polestar – Polestar 1. Przy okazji debiutu zelektryfikowanego samochodu, firma zapowiedziała trzy zupełnie nowe modele, budowę zakładu produkcyjnego w Chinach oraz strategię, zgodnie z którą pojazdy dawnego tunera Volvo mają stać się wzorem w segmencie aut sportowych.
Zgodnie z zapowiedziami, Polestar 1 ma wejść do produkcji w połowie 2019 roku. Napędzany jest układem hybrydowym składającym się z silnika elektrycznego oraz spalinowego. Łączna moc układu wynosi 600 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód w trybie bezemisyjnym jest w stanie pokonać do 150 kilometrów – to wynik znacznie lepszy w porównaniu z innymi, oferowanymi na rynku hybrydami.
Pierwszy w historii model szwedzkiej marki został oparty o zmodernizowaną platformę SPA (Scalable Platfrom Architecture) – inżynierowie Polestara opracowali aż 50% komponentów specjalnie z myślą o tym gran tourerze coupe.
O sportowym charakterze Polestara 1 świadczą wykorzystane najnowocześniejsze technologie, stworzone specjalnie po to, by samochód dawał maksymalnie dużo frajdy z jazdy. Nowością jest elektrycznie sterowane zawieszenie Ohlins, a także nadwozie w dużej mierze wykonane z włókna węglowego. W efekcie auto jest sztywniejsze o 45% i wyróżnia się niskim osadzeniem środka ciężkości. Z tyłu zastosowano aktywny dyferencjał z systemem wektorowania momentu obrotowego pomiędzy kołami. Dzięki temu kierowca może cieszyć się optymalnym przyspieszeniem oraz maksymalną przyczepnością podczas pokonywania zakrętów.
Firma chce odejść od starego modelu biznesowego. Zamiast sprzedawać samochody, Polestar chce, by klienci zamawiali je w 100% za pośrednictwem internetu, opłacając dwu- lub trzyletni abonament. Do miesięcznej opłaty wliczone mają zostać wszelkie rodzaje opłat i usługi, w tym możliwość wynajmu pojazdów alternatywnych z gamy Volvo i Polestar, a także możliwość zamówienia produktów dostarczanych bezpośrednio do auta.
Producent twierdzi, że jednolita stawka subskrypcji pozwoli klientom cieszyć się w pełni bezproblemowym użytkowaniem wybranego przez siebie modelu. W dodatku, dzięki wykorzystaniu technologii Phone-As-key, Polestar będzie w stanie wygenerować jednorazowe wirtualne klucze osobom trzecim, umożliwiając im dostęp do pojazdu na żądanie w celu świadczenia wybranych usług.
Polestar 1 ma być produkowany w nowoczesnym, specjalnie wybudowanym Centrum Produkcyjnym Polestar, znajdującym się w Chengdu, w Chinach. Oddanie montowni do użytku zaplanowano na połowę 2018 roku.
Wszystkie przyszłe modele marki Polestar mają być w pełni elektryczne. Na chwilę obecną firma planuje rozpoczęcie produkcji Polestara 2 w 2018 roku. Auto ma być średniej wielkości sedanem konkurującym w tym samym segmencie m.in. z Teslą Modelem 3. Wkrótce do gamy dołączy większy SUV o nazwie 3.
Zamówienie i konfiguracja pojazdów ma być prowadzona przez internet za pośrednictwem aplikacji Polestar lub portalu internetowego. Przy czym nie oznacza to rezygnacji z tradycyjnej formy sprzedaży – klienci wciąż będą mogli fizycznie odwiedzić oficjalnych dealerów na całym świecie. Co ważne – wraz z debiutem nowej marki na rynku, powstaną nowe, niezależne od Volvo salony sprzedaży detalicznej.
Więcej informacji można dowiedzieć się odwiedzając stronę www.volvocars.com/pl.