Japoński producent postawił sobie za cel pobicie rekordów okrążeń wśród seryjnie produkowanych przednionapędowych samochodów na 5 legendarnych, europejskich torach. Do wykonania tego zadania zaprzęgnął najmocniejszego Civica.
Nietknięty jakimikolwiek modyfikacjami Type R zawitał kolejno na Silverstone, Spa-Francorchamps, Monzie, Estoril i Hungaroringu. W kwietniu 2016 roku na tym pierwszym torze trzykrotny mistrz brytyjskich wyścigów World Touring Car Championship – Matt Neal – wykręcił czas 2:44.45 na mokrej nawierzchni. Pokryta taflą wody droga skutecznie pokrzyżowała ambitne plany. Jednak Honda nie poddała się i jeszcze tego samego miesiąca powróciła z Mattem na pole bitwy. Kolejną próbę zakończono sukcesem – Neal pokonał okrążenie toru Silverstone w 2:31.85 minuty.
Na początku maja 2016 japońska marka targnęła się na rekord na ikonicznym Spa-Francorchamps w Belgii, będącym jednym z ulubionych torów kierowców wyścigowych z całego świata. Tym razem za kierownicą Hondy Civic Type R zasiadł Rob Huff. Okrążenie pokonał w 2:56.91 minuty.
Następna w kolejności włoska Monza padła łupem kolejnego kierowcy startującego w serii WTCC w zespole Hondy. Pochodzący z Węgier Norbert Michelisz wykręcił czas 2:15.16 minuty.
Niestety zrealizowanie czwartego celu przyszło z większym trudem. Groźny wypadek podczas wyścigu WTCC w Niemczech sprawił, że jeden z asów Hondy został wykluczony z gry. Jego miejsce zajął kierowca samochodu bezpieczeństwa na WTCC, Portugalczyk Bruno Correia, który ustanowił czas 2:04.08 minuty.
“Kropkę nad i” postawił Norbert Michelisz, który na torze w Hungaroringu triumfował w 2015 roku w serii WTCC, prowadząc Civica Type R w niezależnym zespole Zengo Motorsport. Po dwóch dniach zmagań, Węgier ustanowił czas 2:10.85 minuty.
Philip Ross, starszy wiceprezydent w Honda Motor Europe nie krył swojego zadowolenia:
To wyzwanie umocniło pozycję Civica Type R jako jednego z najlepszych przednionapędowych hot hatchów w swoim segmencie. Wraz z pomocą naszych profesjonalnych kierowców wyścigowych, udowodniliśmy, że nasi inżynierowie opracowali i stworzyli jedyny w swoim rodzaju samochód, który nadaje się zarówno na tory wyścigowe, jak i na publiczne drogi.
Wraz z pokazaniem Civica Type R obecnej generacji w 2014 roku, Honda zapoczątkowała nową erę w swojej historii, tworząc samochód w oparciu o dotychczasowe doświadczenie zebrane dzięki udziałom w wyścigowych seriach. Sztandarowy hatchback Hondy jest dowodem na skuteczne wykorzystanie technologicznych innowacji w praktyce.
Type R korzysta z nowego 2-litrowego silnika I-VTEC Turbo, z którego wykrzesano 310 KM osiąganych przy 6500 obr./min. oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego od 2500 obr./min. Ten ostatni trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni automatycznej. Sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h Honda „załatwia” w 5,7 sekundy i jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną rzędu 270 km/h. Dzięki niskiej masie własnej – wynoszącej 1382 kg na sucho – najostrzejsza w historii seryjnie produkowana wersja Civica zapewnia rewelacyjne właściwości jezdne. Do tego odpowiednia aerodynamika gwarantuje dużą siłę docisku przy wyższych prędkościach, dbając o stabilne zachowanie podczas szybkiego pokonywania łuków.
Ceny Hondy Civic Type R w Polsce zaczynają się od 146 800 zł.
Więcej informacji dowiesz się odwiedzając stronę www.honda.pl.