X
    Kategorie: Blog

Nie będzie następcy S2000. Wszystko przez SUV-y

fot. materiały prasowe

Dyrektor ds. produkcji, Hayato Mori, w rozmowie z AutoGuide powiedział, że nigdy nie powstanie następca Hondy S2000. Powodem jest niskie zainteresowanie roadsterami.

Honda S2000 produkowana była w latach 1999-2009. Za wytwarzanie odopowiadała fabryka w Takanezawie (do 2004) i Suzuce (od 2004).

Każda firma musi być przede wszystkim rentowna. Z marketingowego punktu widzenia, lepiej zainwestować pieniądze w stworzenie kolejnego crossovera lub SUV-a, niż ewentualnego następcy S2000. Opracowanie, rozwój i wdrożenie do seryjnej produkcji jest po prostu drogie, przez co nieopłacalne, nawet jeśli przyjąć za wskaźnik optymistyczny scenariusz. Z tego samego powodu Nissan wstrzymuje się z wprowadzeniem na rynek następcy 370Z.

Całkiem nieźle za to ma się segment hot hatchy. Samochody tego typu nie są nader drogie, w dodatku nadają się do jazdy dziennej, są praktyczne nawet dla rodzin małodzietnych i potrafią dostarczyć kierowcy, a także pasażerom, ogrom frajdy.

Roadstery z kolei w większości przypadków służą jako drugie lub trzecie auto w rodzinie i są używane sporadycznie. Mimo ich niewielkiej popularności, wciąż jest parę firm, które wytwarzają auta w tym nadwoziu. Prym wiedzie Mazda z modelem MX-5. Klienci mogą zdecydować się m.in. na Porsche 718 Boxstera, a także Alfę Romeo 4C Spider. Wkrótce na rynku powinna pojawić się nowa generacja „Z-czwórki” (być może zostanie nazwana Z5), a także Toyota Supra, początkowo wyłącznie w nadwoziu coupe. W Polsce wciąż oferowany jest także Nissan 370Z kabriolet.

Honda S2000

Produkcja Hondy S2000 została wstrzymana w 2009 roku. Od tamtej pory fani sportowych roadsterów japońskiej marki mieli nadzieję, że już wkrótce światło dzienne ujrzy seryjnie produkowany model nowej generacji.

Pierwsza generacja roadstera została stworzona dla uczczenia 50-lecia marki Honda. Początkowo produkcja miała ograniczać się do limitowanej liczby egzemplarzy, jednak przez zaskakująco duży popyt, kierownictwo zdecydowało się na seryjną produkcję. Auto napędzane było 2-litrowym silnikiem o mocy 240 KM. Moment obrotowy w wysokości 207 Nm trafiał na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej. Sprint od 0 do 100 km/h zajmował około 6 sekund, a prędkość maksymalna wynosiła 240 km/h. Masa własna nie przekraczała 1380 kg.

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

 

rafmarmoto:
Podobne posty

Ta strona wykorzystuje ciasteczka.