Niemiecki producent samochodów z Ingolstadt zaprezentował limitowaną do 40 sztuk odmianę nazwaną „40 years of quattro”. Auto wyróżnia się białym lakierem Alpine, specjalnym pakietem aerodynamicznym, bezkompromisowym sportowym wnętrzem oraz malowaniem nawiązującym do historycznych modeli, z Audi Sport quattro S1 na czele, które w 1987 roku legendarny kierowca Walter Rohrl poprowadził do zwycięstwa w wyścigu górskim Pikes Peak.
Producent twierdzi, że za sprawą zaawansowanego zestawu aerodynamicznego, samochód bardzo zyskał na dynamice i osiągach, szczególnie w szybkich zakrętach. To zasługa m.in. przedniego splittera, większego dyfuzora oraz tylnego spojlera. Wszystkie te elementy wykończono błyszczącym czarnym kolorem, wraz z bocznymi nakładkami przyprogowymi, wlotem powietrza na masce, osłoną chłodnicy, a nawet logo marki.
Niemieckie pochodzenie podkreśla flaga rozciągająca się pośrodku, wzdłuż całego nadwozia. Na dolnej części drzwi umieszczono napisy quattro. Nadkola wypełniają dedykowane 20-calowe felgi aluminiowe, pomalowane na biało. Wyjątkowy charakter auta podkreśla napis „ 40 Jahre quattro” na obu fotelach kubełkowych RS z czarnej skóry Nappa (część środkowa to Alcantara), tuż pod zitengrowanymi zagłówkami. Inne unikalne detale to identyfikator z numerem na dźwigni S tronic oraz czarne dywaniki podłogowe z białą lamówką, białymi kontrastowymi szwami i wyhaftowaną odznaką RS. Opcjonalnie tylne fotele mogą zostać zastąpione rozpórką, zmniejszającą masę własną o około 16 kilogramów, poprawiającą sztywność konstrukcji..
Pod maską skrywa się 2,5-litrowy silnik 5-cylindrowy TFSI. Inżynierowie nie wysilili się i pozostawili jednostkę bez zmian. Tak samo jak zwykły model RS, tak i tutaj wytwarza on 400 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który wędruje na obie osie za pośrednictwem 7-biegowej przekładni S tronic. Stały napęd quattro zapewnia bardzo dobrą trakcję, dzięki której Audi TT RS 40 years of quattro potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 280 km/h.
Audi TT RS „40 lat quattro” trafi do sprzedaży w Niemczech jeszcze w październiku 2020 roku. Cena wyjściowa to 114 040 euro, co przy obecnym kursie stanowi równowartość blisko 520 000 zł.